5 tõhusat viisi, kuidas parandada ja säilitada südame tervist.

Sööge õigeid asju

Südamele vajalike vitamiinide ja mineraalainete tarbimine loob aluse tugevaks südameks. Toidud, mis toetavad südame tervist ja võivad vähendada kolesteroolitaset ning normaliseerida natuke kõrget vererõhku, on järgmised:

  • Kaer ja oder
  • Rasvane kala
  • Brokoli, peedipealsed, spinat, lehtsalat jt rohelised salatid
  • Pähklid ja seemned
  • Peet
  • Avokaado
  • Oliiviõli
  • Kaunviljad
  • Madala rasvasisaldusega piimatooted

NB! Piirake kindlasti soola tarbimist.

Magage piisavalt

Vähene uni põhjustab suurema südame-veresoonkonna haiguste ja südame isheemiatõve riski – olenemata vanusest, kehakaalust, suitsetamisest ja liikumisharjumustest. Liiga vähene uneaeg muudab meie keha toimimist ja võib mõjutada vererõhku. Ka teistpidi – liiga palju und võib negatiivselt mõjutada ka südame tervist.  Kui suudate magada igal ööl soovitatud seitse kuni üheksa tundi, siis olete südame parema tervise toetamiseks õigel teel.

Liikuge iga päev

Südame tervisele on eluliselt tähtsad aeroobne liikumine nt jooksmine, jõutreening ja paindlikkuse jaoks jooga.  Muutes iga päev sooritatavate harjutuste tüüpi, saate südant tugevdada ja treenida erineval viisil. Leidke iga päev vähemalt 30 minutit liikumiseks, et süda saaks vajaliku koormuse.

Lõpetage suitsetamine

Suitsetamine koos oma negatiivsete kõrvalmõjudega kahjustab oluliselt südame tervist ja põhjustab paljusid haigusi. Suitsetamisest loobudes säästate oma südant peaaegu vältimatute tüsistuste eest.

Maandage stressi

Meil kõigil on väga kiire elu ja seetõttu on stress paratamatu. Me ei saa seda täielikult vältida, aga võime proovida maandada stressi tervislikul viisil. Tehke joogat, eraldage 30 minutit “mina” ajale või harjutage sügavat hingamist. Võtke aega ja minge loodusesse, kuulake head muusikat, lugege head raamatut jne. Sellised igapäevased väikesed sammud stressi maandamisel võivad viia suurte sammudeni parema südame tervise poole.